SITKU vaiko sittenkin NYTKU!

Tosi usein törmää tämän tyylisiin lauseisiin: Lopeta sitku ja mutku- ajattelu ja aloita nyt! Sama idea itsellä on ollut vaikka tämän sivustonkin kanssa, NYT JA TÄSSÄ, elämä on NYT JA TÄSSÄ eikä sitku.

Olin pari päivää sitten lounaalla kaverin kanssa ja sanoessani sen ääneen, tajusin, että olen ollut nyt kaksi kuukautta SITKU- tilassa. Suunnittelen kovasti omaa elämääni ja mitä haluaisin lisätä, mitä poistaa. Mutta samalla ajattelen niiden asioiden toteutusta SITKU. SITKU olen toipunut.

Ilmoittauduin tänään aamulla Crossfitin alkeiskurssille, joka alkaa maanantaina. Sain tämän idean kaksi päivää sitten siellä lounaalla. Juteltiin Crossfitistä, jota kaverini on harrastanut hetken aikaa ja sanoin, että vilkaisempa meidän lähisalin sivuja, kun ehkä pari vuotta sitten mietiskelin kurssille osallistumista ja se jäi. Huomasin sivuille surfatessani, että kappas vaan, ensi viikolla alkaisi uusi kurssi. Aika hyvä ajoitus… Jos kurssi olisi ollut alkamassa joskus myöhemmin, olisin voinut jäädä pähkäilemään vielä pidempään.

Askel kohti omaa tavoitettani. Mitä sinä voisit tehdä heti tänään oman tavoitteesi edistämiseksi?

26.1. sain kasvohermohalvauksen, joka oli todella paha isku minulle henkisesti. Oletin toipuvani siinä keskimääräisessä 3-6 viikossa, mutta en ole toipunut vieläkään. Tämä ”sairastumiseni” minut on ajanut myös siihen SITKU- tilaan. SITKU olen toipunut, voin aloittaa suunnittelemani uuden harrastuksen etsimisen, SITKU olen toipunut, aloitan kunnolla valmennustoiminnan, SITKU olen toipunut, keskityn enemmän oleellisiin asioihin… Mitä vaan, mutta SITKU olen toipunut.

Aiheuttaa muuten aika moisen negatiivisen kierteen tuo paikalleen toipumista odottamaan jämähtäminen. Siispä nyt riittää, koska elämä on NYT JA TÄSSÄ. Olen ollut nämä pari päivää ihan innoissani tuosta Crossfit- kurssista ja se saa ajatukseni pois tuosta toimimattomasta naamanpuoliskostani!

Huomaatko itse itsessäsi SITKU- ajattelua? Millaisissa tilanteissa sitä ilmenee?

Yksi ”syy” parantuneeseen mielialaani on varmasti se, että olen miettinyt sairastamisen lisäksi myös muita asioita. Toinen syy löytynee unesta. Kyselin tällä viikolla parhaita univinkkejä ja yksi yksinkertainen vinkki kolahti itselleni. Kokeile pari viikkoa säännöllistä unirytmiä ja huomaa ero olossa. Tämä vinkki sopii niin hyvin omaan valmennusfilosofiaanikin: tee mahdollisimman pieniä muutoksia, jolloin ne eivät tunnu mahdottomilta toteuttaa!

Mihin asioihin sinä keskityt hyvinvointisi parantamiseksi? Oletko kirjannut ne ylös?

Maanantaina aloitan myös oman uuden Painonpudotusryhmäni kanssa. Siitäkin olen ihan innoissani. Kahden kuukauden tehostartti elämäntapamuutokseen tiedossa. Maanantain klo 18.15 ryhmään mahtuu vielä pari mukaan ;).

Aurinkoista (ja ihanaa, lämmintä) viikonloppua ❤

Heidi

Seuraa minua Instagramisssa

Mainokset